Mizutama Skizo

Ha egyszer összeáll a nagy egész, ami nem is létezik, nem volt és nem lesz. A porszemek, a csavarminták, a nap, amit mondtál tegnap. Én majd a réten leszek, amíg ti flexeltek.

Elizabeth Barrett Browning

1. Portugál szonett

Theokritosra gondoltam, s az Ének,
ős-édes évek dala fájt fel újra,
dús éveké, melyeknek mézes ujja
osztotta kincsét fiatalnak, vénnek, –

s így ringva habján antik ütemének,
könnyemen át egy látomás borúja,
múlt életem édesbús koszorúja,
a lassú léptü, szép, szomoru évek

dobtak rám árnyat. S éreztem, megáll
mögöttem egy misztikus Idegen,
s hajamnál fogva hátra ránt-cibál:

„Szólj, ki vagyok?” – s én halkan felelem
zord zengésű szavára: „A Halál.”
S ezüst hang cseng rá: „Nem. A Szerelem”.

(Kardos László fordítása)

Omoi kaze

kokisin

free hit counter

Körkép

2009.01.08. 09:34 | Mizutama | Szólj hozzá!

Nem érzem már lilinek magam, gothicnak meg mégannyira sem, mégsem ez az oka hogy most itt.

Van ez a gázhelyzet, 61 millió köbméter gáz fogyott tegnap Magyarországon. Hihetetlen egy kisebb országban ennyi. Ez a mérhetetlen pazarlás, és hogy ilyen mértékben zsákmányoljuk ki a bolygót megdöbbentett. Nincs más lehetőség? ugyanmár! Elképzeltem a Földet egészében, a civilizációt, a pazarlást, eközben épp a sztrádán autóztunk. Kívülről figyeltem a várost, a nagy áruházakat, a világítást, a hirdető táblák ontotta sok szart, a kocsikat, és egyre erősödött bennem, hogy ez így rossz. Nem most jöttem rá persze, hanem úgy 8 évesen, de most újra szinte villámcsapásként tudatosodott bennem. A gázhiány miatt olajjal működnek az erőművek, emiatt nő a károsanyag kibocsátás, romlik a levegőminőség...

Azután a kezembe került egy remek kis lap kimondottan trendi nőknek. Ezek az újságok szerintem 17 fölött csupán arra jók, hogy az ember 10 perc alatt átlapozza, elképedjen néhány hülyeségen, és elemezzen néhány jobban sikerült reklámfotót. Az viszont aggasztó, hogy talán akadnak olyanok, akik ezt komolyan...  Bár az azért nem kis teljesítmény, hogy képesek minden lapszámban ugyanarról beszélni csak más szavakkal. Elmaradhatatlan szextrükkök, divattippek, sminktippek, fogyókúra ötletek, néhány wellness kutyafüle. Mégis ha rászánom az értékes perceket és elolvasok egy cikket olyan érzés mintha nem is olvastam volna semmit. Érdemi infot ugyanis nem tartalmaz.
Globalizáltak vagyunk, álságosak, parzarlók és trendik.
És akkor itt van ez, (bevallom én nem értem az egészet, de nem vagyok trendi nő tehát ez így rendben is van)

Ez az újság kissé bohókás zárócikkje.

Aljas rágalmak aminek titkon örülünk
-az ilyenek minden este más buliba mennek
-biztosan alig eszik, hogy így nézzen ki
-állítólag csak híres férfiakkal randizott stb.

Saját verzsön:
-tuti, hogy a free tibet polójában ment tüntetni a kínai követség elé
-ez a zöld kordgatya annyira retó, szerintem még a hetvenes évekből való
-biztos még a papírt is letépi a pet palackról mielőtt bedobja az újrahasznosítóba

háháháááááááááááá

A bejegyzés trackback címe:

https://mizutama.blog.hu/api/trackback/id/tr61864957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása