Mizutama Skizo

Ha egyszer összeáll a nagy egész, ami nem is létezik, nem volt és nem lesz. A porszemek, a csavarminták, a nap, amit mondtál tegnap. Én majd a réten leszek, amíg ti flexeltek.

Elizabeth Barrett Browning

1. Portugál szonett

Theokritosra gondoltam, s az Ének,
ős-édes évek dala fájt fel újra,
dús éveké, melyeknek mézes ujja
osztotta kincsét fiatalnak, vénnek, –

s így ringva habján antik ütemének,
könnyemen át egy látomás borúja,
múlt életem édesbús koszorúja,
a lassú léptü, szép, szomoru évek

dobtak rám árnyat. S éreztem, megáll
mögöttem egy misztikus Idegen,
s hajamnál fogva hátra ránt-cibál:

„Szólj, ki vagyok?” – s én halkan felelem
zord zengésű szavára: „A Halál.”
S ezüst hang cseng rá: „Nem. A Szerelem”.

(Kardos László fordítása)

Omoi kaze

kokisin

free hit counter

Elmlékezés

2008.02.08. 13:35 | Mizutama | Szólj hozzá!

Azt hiszem szerettem tinédzser lenni. Sokat bántottak az igaz, de akkor még tudtam amit most egyre inkább elfelejtek.
Vannak ezek a dudáló alakok, akik elmennek a ház előtt és dudálnak egyet. Én persze mindig azt képzelem, hogy nekem szól. Valami titkos imádó, aki nem meri megvallani szerelmét, csak reménykedik.
Fiatalabb koromban reménytelenül szentimentális voltam, mint a legtöbb ember. Ebből az idők folyamán egyre inkább kigyógyultam. Nem ez nem megkeseredettség, ez nihilizmus. Vagy annak a felismerése, hogy szánalmas mindig az érzelmi csődtömeglét miatt nyivákolni, és magánügyeket rátestálni másokra. És mindig mindenki, és ugyanaz. Mert nagyon fontos, mert ez élteti? Nem! Mert ezt hiszi, és mást meg sem hajlandó látni.
Fotózni mentem!

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://mizutama.blog.hu/api/trackback/id/tr63331210

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: samsara
süti beállítások módosítása